Generalni direktor UKCL
g. Janez Poklukar
Zaloška cesta 2
1000 Ljubljana
Ljubljana, 10.3.2020
Št. dokumenta: D-009/2020
ZADEVA: Nakopičene in nove težave potrebne nujne pozornosti
Spoštovani generalni direktor, g. Poklukar,
V Sindikatu Kliničnega centra, ki združuje več kot 3500 članov Vas nujno želimo opozoriti, na nekaj nakopičenih težav, ki so potrebne sistemske ureditve. Zaradi lažje preglednosti jih bomo poskusili strniti v najbolj ključne točke.
Menimo, da bomo le s skupnim pristopom in aktivnostjo uspeli presekati nastali gordijski vozel, zato Vas prosimo, da nam prisluhnete in seveda v prihodnjih dneh tudi skličete sestanek na temo navedenih težav, kjer bomo lahko odrekli terminski plan reševanja le teh:
- Ureditev povračila stroškov Regresa za prehrano. Trenutno se v UKCL povračilo regresa za prehrano izračunava na podlagi neke formule, ki v praksi povzroča težave, saj prihaja v nasprotje z 102. členom Kolektivne pogodbe za dejavnost zdravstva in socialnega varstva (v nadaljevanju KPDZSV) (Uradni list RS, št. 15/94, 18/94 – ZRPJZ, 57/95, 19/96, 56/98, 76/98, 39/99 – ZMPUPR, 102/00, 62/01, 43/06 – ZKolP, 60/08, 75/08, 107/11, 40/12, 46/13, 106/15, 46/17, 80/18 in 5/19 – popr.). Menimo, da bo potrebno striktno upoštevati navedeni člen, saj so trenutno vsi zaposleni v UKCL na način obračuna, kot se izvaja v UKCL oškodovani. Način obračuna; Primer za mesec februar: zaposleni ima 160 normiranih ur, 20 delovnih dni in dobi skupaj dnevnega povračila za malico 3,62 EUR. V kolikor bi upoštevali malico kot to predvideva KPDZSV in celo Zakon o uravnoteženju javnih financ (v nadaljevanju ZUJF)(Uradni list RS, št. 40/12, 96/12 – ZPIZ-2, 104/12 – ZIPRS1314, 105/12, 25/13 – odl. US, 46/13 – ZIPRS1314-A, 56/13 – ZŠtip-1, 63/13 – ZOsn-I, 63/13 – ZJAKRS-A, 99/13 – ZUPJS-C, 99/13 – ZSVarPre-C, 101/13 – ZIPRS1415, 101/13 – ZDavNepr, 107/13 – odl. US, 85/14, 95/14, 24/15 – odl. US, 90/15, 102/15, 63/16 – ZDoh-2R, 77/17 – ZMVN-1, 33/19 – ZMVN-1A in 72/19) bi imel zaposleni povračilo malice obračunano na način 3,94 EUR x 20 delovnih dni, ter nadalje na vsakih napolnjenih 8 ur dela preko rednega delovnega časa 3,94 EUR. S tem je bil zaposleni lahko oškodovan tudi do nekaj deset EUR. Tu bo nemudoma potrebno spremeniti način obračunavanja in sicer najkasneje do konca meseca marca 2020.
- Enotna ureditev plačevanja opravljanja dežurne službe na nivoju UKCL. Na sestanku, ki smo ga pred časom imeli z Vami, nam je bilo zagotovljeno, da bo do konca leta 2019 pripravljen seznam enot, kjer se opravlja dežurna služba oz. se bo sistemsko uredilo izplačilo opravljanja dežurstev. Trenutno Pravilnik o opravljanju NZV (Uradni list RS, št. 94/10 in 15/17) ne velja več, kar pomeni, da je potrebno urediti stanje na ravni zavoda. Nedopustno se nam zdi, da so zaposleni postavljeni v neenakopraven položaj, ko nekateri dobivajo izplačilo na podlagi dejanskega plačnega razreda (v obliki nadur), drugi pa po dežurnem delovnem mestu. Upamo, da imate seznam oz. rešitev pripravljeno in nam boste lahko le to na sestanku tudi predstavili. Pričakujemo tudi ukrepe, ki so bili in še bodo na tem področju implementirani. Rešitev si želimo najkasneje do meseca maja 2020.
- Plačilo dodatka v skladu z 11. odstavkom 39. člena Kolektivne pogodbe za javni sektor (Uradni list RS, št. 57/08, 23/09, 91/09, 89/10, 89/10, 40/12, 46/13, 95/14, 91/15, 21/17, 46/17, 69/17 in 80/18). Zaposleni v UKCL kot je vsem znano opravljajo delo 24 ur na dan 365 dni na leto. Zaradi svojega izjemnega prispevka h preprečevanju širjenja Korona virusa in s tem povezane bolezni Covid-19, so tudi vsakodnevno izpostavljeni možnosti okužbe z navedenim virusom. Navedeni odstavek KPJS določa: »Dodatek za delo v rizičnih razmerah (območje vojne nevarnosti, nevarnosti terorističnih napadov z biološkimi agensi, demonstracij, naravnih nesreč, epidemij in epizootij) v višini 65% urne postavke osnovne plače javnega uslužbenca.«. Javni uslužbenci, v tem primeru zaposleni v UKCL, so ne glede na dejstvo, da epidemija še ni razglašena, že podvrženi ukrepom s strani UKCL (preklici dopustov, omejitve gibanja, prepovedi obiskov, razporejanje v prerazporejen delovni čas in nadurno delo, odpoved vseh zborovanj, zaprtje vseh »najemnikov« UKCL NLB, Pošta Slovenije,… itd.). V skladu s 1. odstavkom Zakona o nalezljivih boleznih(Uradni list RS, št. 33/06) je epidemija; »…pojav nalezljive bolezni, ki po času in kraju nastanka ter številu prizadetih oseb presega običajno stanje in je zato potrebno takojšnje ukrepanje«. Seveda je potrebno tudi smiselno upoštevati druge določbe predmetnega zakona, tako glede preventivnih ukrepov kot nosilcev odgovornosti. Rok implementacije: nemudoma!
- Zastarela oprema. Vodstvo UKCL na žalost že nekaj let opozarjamo na dejstvo, da je oprema iztrošena in da nekateri prostori niso več primerni za takšno obremenitev s pacienti, kar je več kot razvidno iz dogodkov v UKCL. Vse navedeno slabo vpliva tako na opravljanje rednih del in nalog zaposlenih, kot na opravljanje dodatnih zadolžitev, ki jih zaposleni dobijo zaradi pomanjkanja drugega kadra. Menimo, da je potrebno v posodobitev iztrošene opreme nameniti nekaj več sredstev in tako zagotoviti optimalno delo vseh zaposlenih v UKCL. Rešitev bo potrebovala kar nekaj dodatnih ukrepov in optimizacije, zato zaradi realnosti izvedbe rešitve menimo, da je ta lahko v prihodnjih nekaj letih, vendar z ustreznim načrtom.
- Spremembe aktov o sistemizaciji in organizaciji. Glede na trenutni obseg poteka reorganizacije menimo, da bi bilo smiselno, da se upošteva tudi specifika posameznih oddelkov oz. enot. V Sindikatu KC smo vedno zagovarjali in vedno bomo zagovarjali enotnost in enaka pravila za vse, vendar to ne gre v nasprotje z predlogom, da ima vodstvo UKCL razumevanje in posluh tudi za drugačne predloge rešitev, kot so bili podani s strani ustreznih služb. Ne glede na navedeno smo zadovoljni, da se pred vsako spremembo sicer opravi s sindikati nek pogovor, hkrati pa se nam zdi, da le ti postajajo bolj kot ne formalnost oz. le še ena majhna ovira do končnega cilja. Vljudnostnih sestankov z vsem dolžnim spoštovanjem pri teh vprašanjih, ne potrebujemo. Potrebujemo pa konkretne rešitve in posluh za predloge tudi sindikatov, saj je potrebno razumeti, da sindikati zastopamo zaposlene in smo na ta način njihov glas. Ni samoumevno, da je predlog vodje službe oz. enote edini pravi in ustrezen, vedno obstaja tudi druga pot, ki je lahko v obojestransko korist, tako UKCL kot delavcev. Razumemo, da delodajalec v končni fazi le pridobi mnenje reprezentativnih sindikatov, ni jih pa dolžan upoštevati. Pa vendar, z vidika primernosti implementacije spremenjenih aktov in v izogib neželenim sporom, je smotrno kdaj pa kdaj tudi upoštevati mnenja sindikatov in ne le ta zgolj pridobiti! Predlagana rešitev bi morala biti izpeljana nemudoma, saj je socialni dialog ključnega pomena za vse zaposlene v UKC.
- Zagotovitev ustrezne zaščitne opreme. Na nivoju UKCL je v luči nedavnih dogodkov potrebno poskrbeti za zadostno količino varovalne opreme. Po naših podatkih ima UKCL trenutno zadostno zalogo le te in sicer za nekaj tednov. Sprašujemo pa se kaj se bo zgodilo v primeru večjega izbruha bolezni. Zato na tem mestu dodatno opozorilo oz. poziva, da je potrebno slehernemu zaposlenemu v UKCL zagotoviti ustrezno varovalno opremo, ki bo omogočala varno delo na njihovih deloviščih.
Upamo, da bo naš dopis naletel na plodna tla in se bomo na račun navedenih težav že v kratkem srečali.
Za vsa dodatna pojasnila ali vprašanja smo Vam kot po navadi na voljo.
Lep sindikalni pozdrav,
Predsednik Sindikata KC
Vladimir Lazić
V vednost:
- zainteresirana javnost preko objav na spletni strani Sindikata KC in družbenih omrežjih